יום ראשון, 26 בפברואר 2012

סקירה: Adobe Photoshop Express

מוקדם יותר היום דיווחתי על ההשקה של Adobe Photoshop Touch ל- iPad2. אבל מה עם בעלי מכשירי ה- iPad 1, ה- iPhone או ה- iTouch? עבורם Adobe השיקה את Adobe Photoshop Express.
Adobe Photoshop Express היא אפליקציה חינמית שמאפשרת לבצע עריכת תמונות בפשטות ובקלות הכוללת את האפשרויות: הוספת מסגרות, אפקטים, פילטרים, חיתוך, שליטה בגוונים וסיבוב. בסיום העריכה האפליקציה אף מאפשרת לכם לשתף את התוצר הסופי עם מספר אתרים כדוגמאת Facebook, photoshop.com, Flickr, Twitpic ואף לשלוח אותו במייל.
אז איך האפליקציה עובדת?
כאשר נכנסים לאפליקציה מגיעים למסך הראשי בו ישנו סרגל הגרות ומעליו שני כפתורים גדולים שדרכם צריך לבחור מאיפה לקחת את התמונה לעריכה(מתמונות קיימות או מצילום ישיר מהמצלמה).  לאחר בחירת / צילום התמונה נפתח מסך ובו שתי אפשרויות - עריכת התמונה ושיתופה.
במסך העריכה ישנו סרגל כלים עליון שדרכו בוחרים באפשרויות העריכה וסרגל כלים תחתון שדרכו ניתן לבטל פעולות, לבטל את העריכה ולשמור את התוצר הסופי.
מה שבאמת מעניין באפליקציה הזו הוא סרגל הכלים העליון, אז מה הוא מכיל?
  • בקצה הימני ישנו כפתור האחראי על ביצוע האפקטים בתמונה(שחור - לבן, צבועני, רטרו, עתיק וכד'...) ועל הוספת מסגרות.
  • אחריו ישנו כפתור האחראי עלל הפילטרים. לאחר בחירת הפילטר הרצוי(ישנם 3 ועוד אחד שנדרש לשלם עבורו) ניתן לשנות את הערכים שבו דרך מחוות אצבע פשוטות על גבי המסך, שלפי דעתי, זהו החיסרון של האפליקציה. השימוש במחוות הוא אמנם קל ומהיר אבל קשה מאוד לדייק בו ועוד יותר קשה לחזור דרכו לערכי ברירת המחדל של התמונה.
  • אחרי כפתור הפילטרים מגיע הכפתור האחראי על גווני הצבעים בתמונה - ניגודיות, שחור - לבן, גוונים וחשיפה.
  • הכפתור הרביעי והאחרון הוא זה שאחראי על חיתוך התמונה, סיבובה, היפוכה ושינוי זוויתה.
לאחר סיום העריכה נשאר רק לאשר את התוצר הסופי, לשמור אותו ולעלות אותו לרשת.






דעתי האישית:
זוהי אפיקציה נחמדה ופשוטה לעבודה. בניגוד למה שחשבתי בתחילה הופתעתי לגלות כי האפליקציה מהירה וממש קלה להפעלה, שיפרתי בקלות יחסית מספר תמונות שהיו באיכות ל דיי גרועה.
החיסרון הבולט שלה, כפי שציינתי מקודם הוא הקושי בשליטה של ערכי הפילטרים. בנוסף לכך, דבר נוסף שממש עצבן אותי הוא העובדה שעבור פילטר ועבור עוד מסגרות צריך ליצור חשבון ב Adobe ולשלם להם מספר דולרים(עדיף שכבר היו לוקחים סכום קטן עבור האפליקציה עצמה).

האפליקציה זמינה להורדה בחנות האפליקציות.
תומכת ב: iPhone, iPad ו-iPod Touch החל מגרסה 4.2 ומעלה.
מחיר: חינם.

דירוג: 4 תפוחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה