יום שבת, 18 בפברואר 2012

סקירה: Clear

בשבוע שעבר עלתה לחנות האפליקציות אפליקצייה חדשה - Clear. עם עליית האפליקצייה נוצר "באז" גדול מאוד סביבה ואלפי גולשים מיהרו להוריד אותה במחיר היכרות של 0.99$.
האפליקצייה נבנתה ע"י חברת RealMac Software ובעזרתה ניתן ליצור רשימות ומשימות שהמשתמש ולדרג אותן על פי סדר חשיבותן. מה שמייחד אפליקצייה זו מאחרות היא הפשטות והייעילות שלה - האפליקציה בעלת מראה נקי ביותר, ללא כפתורים שהתפעול שלה נעשה אך ורק על ידי תנועות האצבעות על גבי המסך.
כמפעילים את האפליקציה לראשונה ישנו מדריך קצר שמסביר כיצד לתפעל אותה בעזרת מחוות האצבעות על המסך. הנה מספר דוגמאות על השימוש:
  • משיכה למטה / לחיצה קצרה על המסך גורמת להוספת פריט.
  • החלקת אצבע ימינה על רשימה / משימה תסמן אותה כמבוצעת(לרוב בצבע ירוק).
  • החלקת אצבע שמאלה על רשימה / משימה תמחק אותה.
  • לחיצה קצרה על רשימה / משימה תפתח את המקלדת ותאפשר לערוך את הטקסט שלה.
  • צביטה כלפי חוץ תיצור פריט חדש במקום בו בוצעה הצביטה.
  • צביטה כלפי פנים תחזור אחורה בתפריטים של האפליקציה עד להגעה לתפריט הראשי(בו מוצגים הרשימות, אפשרות לשינוי ערכת הנושא, טיפים, מקב אחר עדכונים והגדרות). 

 תמונות מתוך סרטון התדמית על האפליקציה

ניתן להתשמש באפליקצייה כדי ליצור רשימת קניות, הערות, רעיונות, רשימת סרטים, שירים וכד'... דבר נוסף מאוד נחמד באפליקציה הוא שכאשר באים להוסיך פריט לרשימה יש על המסך כל מיני פתגמים שנאמרו ע"י  אנשים חשובים במהלך ההיסטוריה.

החסרונות שלה אפליקציה הם אי יכולתה לבצע התרעות, סנכרון עם המחשב / מכשירים נוספים והגבלת התווים בכל רשימה / משימה לכ-30 תווים בלבד.

לפי דעתי זו אפליקציה נחמדה אך לא יותר וה"רעש" הגדול שהיא עשתה בחנות האפליקציות הוא הרבה יותר ממה שהיא ראוייה לו. חוץ מהעובדה שהיא קלה לתפעול, פשוטה ובעלת מראה נקי ישנן עוד המון אפליקציות שעונות על אותן הצרכים ובעלות הרבה יותר אפשרויות.

סרטון תדמית על האפליקצייה ניתן למצוא כאן.

האפליקציה זמינה להורדה בחנות האפליקציות.
תומכת ב: iPhone, iPasd ו-iPod Touch החל מגרסה 5.0 ומעלה.
מחיר:0.99$.

דירוג: 3 וחצי תפוחים.

2 תגובות:

  1. נחמד.. אבל עם האפליקציה המובנית של התזכורות אין צורך בזאת.. הייתי נותן לה שני תפוחים

    השבמחק
    תשובות
    1. יש משהו בדבריך... אבל העיצוב והשימוש בה הוא כל כך פשוט ויפה שלפי דעתי הגיע להם קצת יותר משני תפוחים.

      מחק