יום שבת, 3 במרץ 2012

עושה סדר בבאלגן: הכל על ה- iPad החדש

לקראת ההשקה הקרובה של ה- iPad החדש החלטתי לקבץ כאן את מלוא השמועות והתחזיות על המוצר החדש:

הכניסה למוזיאון "ירבה בואנה"


1. מועד ההשקה - זהו אולי הדבר היחידי שבטוח לגבי ה - iPad החדש. כפי שכבר פרסמתי השבוע, אפל מתכננת להשיק את המוצר החדש ביום רביעי הקרוב ה- 07.03.2012 בסן פרנסיסקו. ההכנות לאירוע המדובר כבר החלו כפי שניתן לראות מהתמונה הבאה שבה מוצגת הכניסה למוזיאון "ירבה בואנה" (Yerba Buena Center for the Arts) שבו אפל עתידה להשיק את המוצר החדש.
 2. מעבד - על פי השמועות הרצות ברשת, המעבד החדש ש"יזכה" להריץ את ה - iPad החדש יהיה מעבד A6. המעבד יהיה ככל הנראה מעבד 4 ליבות עם מעבד גרפי חזק בהרבה מקודמו(A5) וכך הוא יקבל את התואר כמעבד החזק ביותר של אפל. הדבר המפתיע במעבד החדש הוא שלמרות כל הסכסוכים המתוקשרים, והתביעות נגד הפרת זכויות יוצרים בין אפל לסאמסונג, סאמסונג (שייצרה לאפל את המעבדים הקודמים) היא זו שייצר עבור אפל את המעבד החדש.

3. מסך - אחת הבקשות והתקוות הגדולות היותר עבור ה - iPad החדש היה מסך חדש וטוב יותר מהקודם - הכוונה היא למסך רטינה. מסך הרטיה שימש את אפל כשזאת יצרה את ה- iPhone 4 ואת ה- iPhone 4S, אך ב - iPad 2 הוא לא הוסף.
הדיווחים האחרונים אומרים כי אפל אכן תשתמש במסך רטינה בדגם החדש, כשהמסך יהיה בעל רזולוציה מיטבית של 2048X1536 פיקסלים. הרזולוציה החדשה היא למעשה רזולוציה הכפולה פי שניים מהרזולוציה במסכים של ה- iPad 1 וה- iPad 2 בהם יש רזולוציה של 1024X768 פיקסלים. עובדה זו רק מחזקת את הסעיף הקודם שאומר כי המעבד החדש יהיה חזק בעוצמתו ובעיבוד הגרפי כדי שיוכל לתמוך במסך הרטינה.
מקור: MacRumors
4. תמיכה ברשת דור 4 - במכשירים הקודמים של אפל (כדגומאת ה- iPhone ןה- iPad) היתה תמיכה אך ורק ברשת דור 3. על פי שמועות(ואני הפעם מדגיש את המילה שמועות) ה - iPad החדש יתמוך ברשת LTE דבר שייגדיל את מהירות הגלישה ב - iPad החדש לכ- 42 מגה בייט בשנייה. לפי השמועות ה- iPad יהיה בעל צ'יפ  Qualcomm 4G LTE Gobi 4000 והתמיכה בו תנתנן על ידי החברה AT&T. למרות זאת, קשה לי להאמין שהדגם החדש יתמוך ב4G.

5. מצלמה - ככל הנראה ה - iPad החדש יהיה בעל מצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל (בדומה ל - iPhone 4S) ואפשרות צילום סרטי וידאו HD באיכות של 1080p. במצלמה הקידמית לא עתיד להיות שינוי והיא ככל הנראה תשאר כמו בדגם הישן.



6. ממשק - עם יציאתו של ה - iPhone 4S  אפל השיקה גם את מערכת ההפעלה החדשה שלה - iOS 5. במקרה זה ישנם מחלוקות בין השמועות. חלק מהשמועות טוענות שעם הגעתו של ה - iPad החדש אפל תשיק עדכון לגרסה - iOS 5.1, וחלק מהשמועות טוענות כי אפל תשיק מערכת חדשה שתענה לשם iOS 6. אני יותר תומך בגרסה הראשונה (iOS 5.1) ואני מאמין שאפל תציג את העדכון למערכת עם השקתו של ה - iPad.

7. עובי - בתחילה היו מספר שמועות כי ה - iPad החדש יהיה דק יותר מקודמו, ולאחר מכן הגיעו שמועות שאמרו שהם יהיו בעלי אותו העובי והחדש אף יהיה עבה יותר. בעקבות העובדה כי ה - iPad החדש יכלול מסך רטינה קשה לי להאמין שהדגם החדש יהיה דק יותר מקודמו.


8. בטריה - ככל הנראה ה - iPad החדש יכלול בטריה גדולה יותר. שוב, בגלל מסך הרטינה - שמצריך מעבד חזק יותר ובטריה חזקה יותר, אפל ככל הנראה תשתרג את הבטריה בדגם החדש. בנוסף לכך, מתמונות שדלפו לרשת ניתן לראות כי בשלדה של הדור החדש יש יותר מקום לבטריה מאשר בדור הקודם.

9. שם - כרגע אין שם סופי למוצר. חלק טוענים כי השם החדש יהיה iPad 2S, חלק טוענים כי השם יהיה  iPad 3 וחלק טוענים שהשם יהיה iPad HD. ההנחה שלי היא שהשם לבסוף יהיה iPad 3 אבל כמו שכבר היה בעבר - אצל אפל אי אפשר להיות בטוחים בכלום.

10.נפח - ככ הנראה לא יהיה כל שינוי בנפח של ה - iPad החדש. יהיו, בדומה ל- iPad 2, שלושה דגמים: 16GB, 32GB, 64GB. כלאחרונה מספר שמועות טענו כי הדגם החדש לא יסופק עם נפח של 64GB וחלק טענו כי יהיה אף דגם נוסף של 128GB לטובת השוק באסיה.

11. מחיר - בדגם החדש לא יכול שינוי במחירים, והמחירים יהיו זהים למחירים של ה - iPad 2.

12. דגמים - לאחרונה עלו מספר השערות כי הדגם החדש יגיע גם בשני דמים: של 9.7 אינץ' ודגם קטן יותר של 7.0 אינץ' (שיהיה יותר עברו השוק באסיה). השמועה על הדגם הקטן יותר התמוססה במהלך השבוע האחרון ונראה כי היא אינה אמיתית.

וזהו...לבינתיים...עכשיו, ניתן רק לחכות ליום רביעי הקרוב כדי לראות מה באמת אפל מתכננת לנו(אולי אפילו לא יושק דגם חדש...) ועד כמה היא תוכל להפתיע את השמועות ברשת.

במקרה של שמועות חדשות אני אדאג לעדכן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה