יום רביעי, 7 במרץ 2012

האייפד החדש

לפני שלוש שעות לערך אפל השיקה את אחד ממוצריה החדשים - האייפד החדש. האייפד החדש הינו הדגם השלישי של מכשירי האייפד המצליחים של החברה. לפני השקת המכשיר החדש, טים קוק עשה סקירה קצרה על ההיסטוריה והפופולריות של מכשירי האייפד כשהוא מציג נתונים מרשמים שהבולטים מביניהם הם העבודה כי ברבעון האחרון של שנת 2011 אפל מכרה לא פחות מ- 15.4 מיליון מכשירים ומספר האפליקציות ב App Store עבור מכשיר הטאבלט עומד על יותר מ-200,000.


לאחר הסקירה הקלה הגיע הרגע לו כולם חיכו - הצגת האייפד החדש.
מלבד שמו החדש(והקצת מוזר) הדגם החדש מכיל בתוכו לא מעט שיפורים:
  1. מסך רטינה - אולי החידוש הצפוי ביותר בהשקה היום היה הגעת מסך הרטינה לאייפד. המסך החדש יהיה בעל רזולוציה של 2048X1536 כשבחיושב פשוט זה למעלה מ-3.1 מיליון פיקסלים(עמוךת הפיקסלים הגבוהה ביותר שאי פעם הייתה בטאבלט). לשם השוואה והכנסה לפרופורציה אפל דאגה להזכיר לנוכחים כי כמות זו של פיקסלים עולה בכמעט מיליון מכמות הפיקסלים שיש בכל טלוויזיית HD בשוק.
  2. מעבד - גם חידוש זה היה צפוי, הדגם החדש יהנה ממעבד A5X. בעקבות השידרוג למסך רטיינה היה צורך גם במעבד מספיק חזק שיוכל לעבד את כמות הפיסקלים העצומה שיש במסך. כדי להתמודד עם זה אפל ייצרה את A5X מעבד גרפי בעל 4 ליבות אשר ידאג לספק מהירות גרפית שטרם הייתה בטאבלט.
  3.  מצלמה - בדומה ל- iPhone 4S גם האייפד החדש יהנה ממצלמה אחורית של 5 מגה פיקסל המאפשרת צילום סרטי וידאו באיכות HD של 1080p.
  4. תמיכה ברשת LTE - גם שדרוג זה משמעותי מאוד. לארח אינספור שמועות ברשת(שהיו גם לפני השקת iPhone 4S) אפל מאפשר בדגם החדש תמיכה ברשת LTE. תמיכה ברשת זו תאפשר גלישה באינטרנט במהירות של עד 42 מגה בייט לשנייה ושוב תציג מהירות גלישה שטרם נראתה במכשירי אפל. בנוסף לתמיכה ברשת ה- LTE, הדגם החדש יהיה בעל אפשרות "נקודת גישה אישית" ויאפשר לשתף גלישה ברשת. כרגע בארץ אין שימוש בפיצ'ר זה מכיוון שטרם ישנה התמיכה לגלישה ברשת 4G LTE.
  5. תמיכה קולית(דיקטציה) - סירי לא הגיעה למכשיר החדש אך "אחותה החורגת" דווקא כן. האייפד החדש מאפשר תמיכה קולית, ולכן מעכשיו ניתן יהיה להקיר לאייפד הודעות קוליות והוא ידאג לתרגם אותן לטקסט.

הדגם החדש יההי בעל אותה יכולת בטריה(10 שעות שימוש ב- Wi-Fi ו9 שעות שימוש ברשת LTE), הוא יהיה בעובי של 9.4 מילימטר וישקול קצת יותר מה- iPad 2 (לפחות יש רטינה). מחירו יהיה זהה למחירי ההשקה של ה- iPad 2 והוא יושק בחו"ל ב-16 וב-23 לחודש.

ועכשיו קצת דעה אישית, אני בטוח שרוב האנשים ייתחסו למכשיר זה כשידרוג קטן ולא משמעותי ל- iPad 2 ואף יתארו את המכשיר כאכזבה.לאותם אנשים יש לי רק משפט קצר להגיד - אתם לא מבינים כלום! השידרוג הזה יהווה חווית שימוש שטרם נראתה במכשירי אפל הן בגלל המהירות והן בגלל הנוחות והפשטות. אמנם חיכנו זמן רב עד שמסך הרטינה הגיע לאייפד אבל היה שווה לחכות - כעט ניתן לראות סרטים באיכות מדהימה וברזולוציה עוד יותר מדהימה, יחד עם המעבד המחודש משתמשי האייפד יהנו ממהירות שטרם הייתה בטאבלט וזה עוד בלי להזכיר את התמיכה ברשת LTE. אז לכל אלה שכבר החלו לבקר את המכשיר אני מציע שלא תהיו עם כובע בזמן הביקורת כי ברגע שהמכשיר יגיע לארץ אתם תצטרכו לאכול את הכובע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה