יום שני, 19 במרץ 2012

אפל (שוב) מחלקת דיבידנדים

כ- 17 שנים לאחר הפעם האחרונה, אפל הודיעה היום כי היא מתכוונת להשקיע 45 מיליארד דולר בדיבדנטים לבעלי המניות במשך שלוש השנים הקרובות.


הפעם האחרונה שבה אפל חילקה דיבדנדים היה אי שם בשנת 1995 זמן קצר לאחר שובו של סטיב ג'ובס לחברה שהקים, בפעם ההיא כל דיבנדנד שהחברה חילקה עמד על סכום זעום של כ- 12 סנט למניה.  בניגוד לגובס שטען שזו שגיאה לתת בחזרה כסף למשקיעים, טים קוק דווקא חשב אחרת והיום בשיחת ועידה שבה נכחו הוא וסמנכ"ל הכספים של החברה (פיטר אופנהיימר) הודיע כי אפל מתכוונת לחלק כ- 45 מיליארד דולר מרווחיה  בתור דיבידנדים למשקיעיה החל מתחילת הרבעון הרביעי של השנה (01.07.2012), כשחילוק הדיבדנדים עתיד להמשך במהלך שלוש השנים הקרובות.  בתור התחלה כל מניה תקבל דיבידנד של כ- 2.65 דולר (סכום מכובד מאוד עבור מניה) בתשואה של 1.8%.

"השתמשו בחלק מכספנו כדי לבצע השקעות מצוינות ביניהם הגדלת מחקרים והמצאות, רכישות, פתיחת חנויות חדשות, תשלומים אסטרטגיים, הוצאות על שרשרת האספקה שלנו ובניית תשתיות. אתם תראו יותר מכל אלה בעתיד. גם עם כל ההשקעות האלה, אנחנו יכולים לשמור על מאגר התחמושת שלנו למהלכים אסטרטגיים ויש לנו מספיק כסף על מנת לנהל את עסקינו. אז אנחנו הולכים לחלק דיבדנדים ורכישה חוזרת של מניות".

בעניין הרכישה החוזרת של המניות, טים קוק הודיע היום כי אפל תחל ברכישה חוזרת של מניות על סך 10 מיליארד דולר החל מה- 30.09.2012 - מהלך זה מבסס את טענתו של קוק כי אפל היא חברה המאמינה בעצמה וכי היא הולכת לבצע מהלכים רבים במהלך השנים הקרובות.
ואם במניות עסקינן, לפני חודש פרסמתי כתבה בה נאמר כי מחיר מנייתה של אפל מרקיע שחקים והגיע לסכום מכובד של כ- 500 דולר למניה, וכבר השבוע המחיר המשיך לעלות ואף הגיע לסכום של כ- 600 דולר עבור מניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה